Mijn belangrijkste expertisegebieden zijn:

 

Digitale transformatie
Klantgedrag en technologie (platformen, media, devices) veranderen continu en klantgerichte organisaties moeten daarin mee. Voor traditionele organisaties betekent dit een transformatie van de organisatie en klantbenadering. Graag vertel ik meer hoe ik dit deed bij o.a. Thomas Cook (Neckermann Reizen, Vrij Uit Vakanties) en VodafoneZiggo (B2B).

 

Customer centricity
Om klanten loyaal te houden moet je weten waar ze door worden gedreven (of weerhouden). Dit vraagt om een organisatiebrede strategie en een gestructureerde aanpak gefundeerd door gedegen onderzoek en slim omgaan met data. Met een gereedschapskist vol tools als Customer Journey Mapping, PDS (problem detection study), Personas (doelgroep in personen, niet in data) en NPS (net promotor score) zorg ik voor een implementatie die beklijft.

 

Duurzame innovatie
De beste investering is er een die bijdraagt aan een meer duurzame, eerlijke en gezonde samenleving. Daarom krijg (en geef) ik extra energie als een organisatie me vraagt om een een duurzaam product of dienst te introduceren. Ik ben er trots op dat ik de marktintroducties van de eerste hybride auto, online energiemonitoring en gezonde vendingmachines tot successen mocht maken. En dat ik Bugaboo mocht helpen klaarstomen voor meer duurzame en marktgerichte productinnovaties.