Alle successen op één pagina

Bekijk de one-pager (pdf) op deze pagina voor een compleet beeld van mijn belangrijkste verdiensten op het gebied van:

  • digitalisering
  • verhoging rendement
  • innovatieve introducties
  • meer loyale klanten
  • sterkere teams

Meer weten over specifieke cases? Neem contact op voor een bevlogen toelichting.

 

Recente opdrachten (2021-2023)

  • Interim Head of Product & Service Marketing bij Louwman & Parqui, waarbij ik met succes drie teams samenvoegde in één gemotiveerd, efficiënt en klantgericht team. Na een snelle analyse van de huidige situatie herstructureerde ik de product en after sales marketing organisatie van Toyota en Lexus in Nederland. Ik introduceerde een dynamisch Product Management Handboek waarin alle teamleden kennis en processen vastlegde. En we stelden een nieuw gezamenlijk doel vast: de integrale marge over de levensduur van de auto. Resultaat: 60% hogere medewerkerstevredenheid, verhoging resultaatgerichtheid, betere kennisoverdracht.
  • Interim Director Product Marketing bij Bugaboo, waarbij ik het  product management team klaarstoomde voor meer marktgerichte productinnovaties. Onder andere door de introductie van een Go To Market Playbook met een gestandaardiseerde, gestructureerde werkwijze voor introducties. Om het team sterker te maken zette ik een Product Management Academy op waarin de product managers de kracht van Personas ontdekten. Resultaat: een gemotiveerd team, klaar voor een stortvloed aan nieuwe product launches.
  • Interim Directeur bij healzzy2GO, een start-up die, gedreven door de missie om snacken gezond te maken, de wereld verovert met gezonde, duurzame en eerlijke vendingautomaten. Mijn opdracht: de organisatie structureren om groei mogelijk te maken. Inclusief: webshop openen, nieuw team neerzetten, verhuizing en standaardiseren van processen en assortiment. Resultaat: verhoging van de verkoop tegen lagere kosten met een gemotiveerd team.
  • Advies en begeleiding Strategisch Coachen Groep, die hierdoor sterker en digitaler uit de Corona-crisis kwam. Via constructieve werkbijeenkomsten kwam het opleidingsinstituut tot een aangescherpte positionering, betere doelgroepfocus en digitaler productaanbod en marktbenadering. Resultaat: de organisatie kwam sterker uit de Corona-crisis en maakt sindsdien een sterke groei door.

 

Wat opdrachtgevers zeggen (LinkedIn)

  • "We hebben met Rik een duidelijke focus gevonden."
  • "Zijn sterke persoonlijke vaardigheden en stimulerende energie maken hem een ‚Äč‚Äčechte dynamo voor een marketingafdeling met een tekort aan visie, creativiteit of drive."
  • "Hij is een expert op zijn vakgebied. No doubt."
  • "Rik heeft met zijn enorme enthousiasme en vasthoudendheid gezorgd voor de basis van wat nu ee een baanbrekende ontwikkeling genoemd mag worden op de personenwagenmarkt."
  • "Rik heeft het vermogen om complexe materie te vertalen naar stukken die geen uitleg behoeven."

 

Duurzame verdiensten waar ik trots op ben

Vanwege mijn passie voor duurzaamheid ben ik extra trots op de meest succesvolle Toyota Prius Hybrid introductie van Europa (2000), introductie Eneco energiemonitoring (2003), introductie van de eerste auto op Bio-ethanol in Nederland (Saab BioPower 2006), met Tesla Financial Lease bijdrage aan best verkochte auto van 2019.

 

Voor een compleet overzicht van mijn achtergrond, werkervaring en referenties, ga naar https://www.linkedin.com/in/rvanbreda/