Hoe gaat je LinkedIn post viraal?
Visual behorende bij mijn meest succesvolle LinkedIn post ever:
16 sep 2025 12:38
Visual behorende bij mijn meest succesvolle LinkedIn post ever:
25 aug 2025 16:17
Moet ik van baan veranderen? Ga ik voor klant A of klant B? Welke opdracht kies ik? Iedereen staat wel eens voor zo’n lastige keuze. Graag deel ik een model dat mij -en anderen- al vaak heeft geholpen bij het maken van de juiste keuze.
10 jun 2024 23:04
Misschien heb ik al wel meer dan 100 (marketing)plannen in mijn werkzame leven gezien of gemaakt. Zodoende ken ik ook wat valkuilen en succesfactoren. De grootste valkuil is dat er te veel “speerpunten” zijn. Probeer je maar eens op 10 punten tegelijk te focussen! Een andere valkuil is dat er één doel wordt geformuleerd met vervolgens nog eens 10 subdoelen. Grote kans dat je een paar subdoelen haalt. Maar het hoofddoel is vaak niet concreet of wordt verre van behaald. Mijn succesformule: het 3-punten plan!
9 mei 2023 16:13
Wat voor marketeer ben jij?Marketing is een kunst en een wetenschap. Het vertalen van een merkboodschap in een advertentie is een kunst. Het efficiënt inzetten van budget over verschillende kanalen is een wetenschap. Het vergt andere vaardigheden en vraagt om andere type marketeers. Ik ontwierp een model dat vier basistype marketeers onderscheidt. Marketeers houden namelijk van hokjes. Wat je ermee kan? Je beseffen dat de ene marketing job beter bij je past dan de andere.
4 mei 2023 10:44
Moederdag: achterhaald concept of nog van deze tijd? Als marketeer vind ik het leuk om trends te signaleren. Google Trends is daarbij superhandig. Aan de hand van Moederdag laat ik graag zien welke inzichten het geeft.
13 apr 2023 19:29
Loop je in je werk ook wel eens vast? Dat het organisatieprobleem zo complex lijkt dat je niet weet waar te beginnen? Of dat het onmogelijk lijkt om verschillende strategieën tegen elkaar af te wegen? In mijn werk als interim marketing directeur kom ik deze situaties vaak tegen. Ik help dan complexe zaken eenvoudig te maken, keuzes te maken en focus aan te brengen. Hoe ik tot de juiste keuze kom? Graag deel ik een handige checklist.
14 jul 2022 22:39
De Toyota RAV4 is de meest verkochte auto ter wereld. Waarom? Het is de logische optelsom van vier koopmotieven. De motieven legde ik vast in een conceptueel model en leg ik uit in dit blog. Het is gebaseerd op mijn automotive ervaringen en deel ik nu graag met andere marketeers. Handig om autokopers beter te begrijpen.
20 jun 2022 21:15
Heb je ambitieuze marketingdoelen maar een beperkt budget? Ga aan de slag met micro-sponsoring! Ik leg het begrip uit en geef vijf redenen waarom micro-sponsoring ook slim is voor jouw organisatie.
17 mei 2022 13:45
Vind je dat jouw organisatie ook klantgerichter moet worden? Zelf kan ik er geen genoeg van krijgen. Daarom deel ik graag mijn meest succesvolle ervaringen! Zo word je klantgerichter in één week:
6 dec 2021 13:04
Meer halen uit je marketingbudget? Voor online marketingplatform Frankwatching schreef ik een artikel met mijn positieve ervaringen met joint promotions. Ik beschrijf de voordelen ervan en praktische tips voor een succesvolle opzet. Lees hier het volledige artikel.
23 nov 2021 21:27
Op 26 november 2021 is het weer zo ver: Black Friday. Het lijkt een steeds populairdere “inhaakdag” onder marketeers: mijn inbox loopt over van de speciale aanbiedingen. En je kan de radio niet aanzetten zonder een Black Friday commercial te horen. Voor mij reden om te onderzoeken of er ook daadwerkelijk specifiek naar Black Friday aanbiedingen wordt gezocht. En zijn er trends zichtbaar bij andere inhaakdagen?
10 nov 2021 12:28
Als marketeer is het cruciaal om tijdig de juiste trends te signaleren. Het valt me op dat online marketeers steeds beter zijn in het dagelijks tweaken van de performance, maar hoeveel tijd wordt er gestoken in het spotten van veranderend gedrag?