Kleur bekennen

Wat voor marketeer ben jij?Marketing is een kunst en een wetenschap. Het vertalen van een merkboodschap in een advertentie is een kunst. Het efficiënt inzetten van budget over verschillende kanalen is een wetenschap. Het vergt andere vaardigheden en vraagt om andere type marketeers. Ik ontwierp een model dat vier basistype marketeers onderscheidt. Marketeers houden namelijk van hokjes. Wat je ermee kan? Je beseffen dat de ene marketing job beter bij je past dan de andere.

Lees meer »

Brengen moeders ons nog in beweging?

Moederdag: achterhaald concept of nog van deze tijd? Als marketeer vind ik het leuk om trends te signaleren. Google Trends is daarbij superhandig. Aan de hand van Moederdag laat ik graag zien welke inzichten het geeft.

Lees meer »

Een handige checklist voor perfecte oplossingen!

Loop je in je werk ook wel eens vast? Dat het organisatieprobleem zo complex lijkt dat je niet weet waar te beginnen? Of dat het onmogelijk lijkt om verschillende strategieën tegen elkaar af te wegen? In mijn werk als interim marketing directeur kom ik deze situaties vaak tegen. Ik help dan complexe zaken eenvoudig te maken, keuzes te maken en focus aan te brengen. Hoe ik tot de juiste keuze kom? Graag deel ik een handige checklist.

Lees meer »

De populariteit van een auto ontrafeld

De Toyota RAV4 is de meest verkochte auto ter wereld. Waarom? Het is de logische optelsom van vier koopmotieven. De motieven legde ik vast in een conceptueel model en leg ik uit in dit blog. Het is gebaseerd op mijn automotive ervaringen en deel ik nu graag met andere marketeers. Handig om autokopers beter te begrijpen.

Lees meer »

Word klantgerichter in één week!

Vind je dat jouw organisatie ook klantgerichter moet worden? Zelf kan ik er geen genoeg van krijgen. Daarom deel ik graag mijn meest succesvolle ervaringen! Zo word je klantgerichter in één week:

Lees meer »

Joint Promotion artikel op Frankwatching

Meer halen uit je marketingbudget? Voor online marketingplatform Frankwatching schreef ik een artikel met mijn positieve ervaringen met joint promotions. Ik beschrijf de voordelen ervan en praktische tips voor een succesvolle opzet. Lees hier het volledige artikel.

Lees meer »

Black Friday grootste stijger in Top 10 Inhaakdagen

Op 26 november 2021 is het weer zo ver: Black Friday. Het lijkt een steeds populairdere “inhaakdag” onder marketeers: mijn inbox loopt over van de speciale aanbiedingen. En je kan de radio niet aanzetten zonder een Black Friday commercial te horen. Voor mij reden om te onderzoeken of er ook daadwerkelijk specifiek naar Black Friday aanbiedingen wordt gezocht. En zijn er trends zichtbaar bij andere inhaakdagen?

Lees meer »

Trends signaleren - het recept

Als marketeer is het cruciaal om tijdig de juiste trends te signaleren. Het valt me op dat online marketeers steeds beter zijn in het dagelijks tweaken van de performance, maar hoeveel tijd wordt er gestoken in het spotten van veranderend gedrag?

Lees meer »

Het ideale CV!

Ik daagde mezelf uit om mijn ervaring en expertise overzichtelijk op minder dan 1 A4 te zetten. Dit is het resultaat:

Lees meer »